wtorek, 25 stycznia 2011

Warhammer 40,000: Dawn of War + Winter Assault PL by O22y!!


Warhammer 40,000: Dawn of War to pierwsza gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym i osadzona w realiach świata Warhammer 40,000, która powstała dzięki współpracy firmy THQ (jednego z największych światowych wydawców gier) oraz studia Relic Entertainment (znanego m.in. z obu części znakomitego Homeworlda). Warhammer 40,000 to mroczny, futurystyczny świat znany z gier firmy Games Workshop. Pomimo tego, iż składa się on z milionów uniwersów, w Dawn of War autorzy postanowili skupić się wyłącznie na jednym z nich i na jednej konkretniej wojnie. W trybie dla pojedynczego gracza mamy okazję wcielić się w postać Gabriela Angelosa, dowódcę Kosmicznych Marines z Blood Ravens, który usiłuje zapobiec inwazji Orków na jego planetę. Fabuła rozwija się dzięki specjalnym przerywnikom filmowym i rzecz jasna stopniowo odkrywa przed grającym kolejne wątki i tajemnice. Gra wykorzystuje trójwymiarowy silnik graficzny, przy czym, jeżeli chodzi o wygląd jednostek, to autorzy starali się, by wyglądały one niemal identycznie jak ich odpowiedniki sprzedawane przez Games Workshop. Teren zaś, z racji tego, iż nie pełni pierwszorzędnej roli w grach Games Workshop, stworzono w oparciu o własne wyobrażenia. Całość wykonana została mrocznym, gotyckim stylu, zaś dwa przeważające typy krajobrazu to ruiny miast i terenów zurbanizowanych oraz nieprzenikniona dżungla, która stopniowo pochłania zniszczone zabudowania.
______________________________________________________________reklama____
_______________________________________________________________________


Podobnie jak w każdym RTS-ie, tak i w tym przypadku solą rozgrywki jest dowodzenie oddziałami w walce, jednakże dzięki samej charakterystyce świata Warhammer 40,000, wygląda ona bardzo efektownie i brutalnie. Liczne eksplozje i rozbłyski z futurystycznych broni w połączeniu z bestialską walką wręcz, przebijaniem przeciwników, rzucaniem nimi, czy miażdżeniem, tworzy naprawę niecodzienne widowisko. Co prawda gra kładzie nacisk na potyczki małych oddziałów wojsk, ale pozwala również na toczenie ogromnych bitew, gdzie po każdej stronie walczy od 80 do 150 jednostek. W Warhammer 40,000: Dawn of War zobaczymy szereg nacji znanych miłośnikom tego świata, w tym: wykorzystujących ciężką piechotę, broń o dużej sile rażenia i dużym zasięgu oraz zaawansowane pojazdy bojowe „Space Marines”, znakomicie przysposobionych do walki na małe dystanse i niezwykle licznych Orków, czy „Chaos Space Marines”, którzy w swych szeregach mają m.in. potężne Demony oraz fanatycznych wyznawców kultu (Cultist). Na wynik starć poza samą taktyką ma wpływ spora ilość czynników pobocznych, takich jak: morale, wykorzystywana broń, czy osłona jaką daje teren.

Dużą rolę w działaniach mają również surowce. W przypadku Warhammer 40,000: Dawn of War możemy jednak zapomnieć o tradycyjnym modelu pozyskiwania środków niezbędnych do funkcjonowania, typu: baza, kopalnia i jednostki trudniące się wydobyciem, oraz o budowie oddziałów w przeciągu kilku sekund. Nie pasuje on bowiem do tego świata, gdzie wyszkolenie Kosmicznego Marine trwa dwanaście lat, a jedna planeta bądź nawet grupa planet, zajmuje się produkcją jednej tylko części czołgu, czy wydobyciem jednego minerału. Tutaj cały system surowców związany jest ze zdobywaniem i kontrolowaniem strategicznych lokacji. Im więcej owych lokacji znajduje się pod Twoją kontrolą, tym większą liczbę oddziałów otrzymujesz do ich ochrony. Dzięki temu nie występują tu sytuacje, w których zajęcie jednego tylko, newralgicznego obszaru, przekreśla szanse na wygraną. W grze występują co prawda bazy i budynki (m.in. generatory energii, magazyny broni i amunicji, centra telekomunikacyjne), nie pełnią one jednak roli centralnych punktów, lecz zwykłych baz polowych, ostatniego azylu przed linią frontu. To w nich wojska mogą odpocząć i uzupełnić zaopatrzenie. Nie są też one w żaden sposób budowane od podstaw, podobnie zresztą jak jednostki, lecz transportowane na miejsce. Dla przykładu siły Space Marines dostarczają sprzęt i wyposażenie z orbity
planety.



Winter Assault to pierwszy, oficjalny dodatek znakomitej strategi czasu rzeczywistego, Dawn of War, osadzonej w realiach uniwersum Warhammer 40,000. Twórcy gry znacznie rozbudowali tryb rozgrywki dla jednego gracza oraz wprowadzili sporo funkcjonalności i nowości, które powinny usatysfakcjonować fanów oryginalnego produktu. Fabuła dodatku koncentruje się wokół Emperor Class Titan, pojazdu bitewnego o niewyobrażalnej potędze, ukrytego w ruinach wielopoziomowego miasta. Ten kto posiądzie pojazd otrzyma moc zdolną zniszczyć lub ocalić świat. Siły Imperium użyją go do pokonania zła, armie Chaosu wykorzystają go do własnych celów, żądni krwi Orkowie po prostu go zniszczą, a aroganccy Eldarowie zlekceważą jego potęgę.

Jedną z nowości, którą dostajemy dzięki Winter Assault jest nowa grywalna frakcja zwana Imperial Guard. Została ona wprowadzona do gry przez programistów z Relic głównie jako odzew na sugestie i prośby graczy. Imperial Guard, znana również pod mianem „młota Imperatora”, powodzenia swoich ataków upatruje głównie w przewadze liczebnej oraz wysokich bonusach obronnych. Taktyka walki żołnierzy Imperial Guard skupia się na stylu obronnym i prowadzeniu walki na odległość. Oprócz żołnierzy piechoty pojawiają się także jednostki zmechanizowane: czołgi, mechy oraz artyleria. Jednak prawdziwą „perełką” jest tzw. Baneblade, wyposażony w 11 egzemplarzy broni ciężkiej, w tym jedno działo obsługiwane przez dwóch żołnierzy. W oddziałach Imperial Guard pojawiają się postacie komisarzy, którzy podobnie do swoich rosyjskich pierwowzorów z okresu II Wojny Światowej, „motywują” żołnierzy do walki, strzelając w plecy wycofującym się osobnikom. Szeregi armii zasilają także psykerzy, szaleni magowie miotający błyskawicami, oraz Imperialni Kapitanowie, wizualizowani jako „pół generał Patton, pół Wolverine”.

Obecne już w świecie gry frakcje także otrzymały nowe jednostki m.in. „czaszkogłowy” kapelan, znakomity w walce na odległość, Khorne berserker, Firedragon czy „Mega-armored nod”. Dodatkowo siły wszystkich czterech frakcji zostały zbalansowane i przetestowane pod kątem rozgrywek wieloosobowych - Dawn of War został przecież wybrany przez World Cyber Games jako oficjalna gra do sieciowych turniejów. Zmiany pojawiły się także w sferze oprawy graficznej. Oprócz powiększenia ilości detali, zarówno świata jak i poszczególnych jednostek i budynków, zauważamy więcej dramatycznych pojedynków, zbliżeń kamery czy animowanych konfrontacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami, a także spektakularnych, pełnych przemocy i krwawych scen. W odpowiedzi na zarzut zbyt dużej liniowości i krótkiego czasu potrzebnego na przejście oryginalnej kampanii, Winter Assault daje nam możliwość ukończenia dwóch odrębnych kampanii (jedna po stronie Imperial Guard, Space Marines i Eldarów, druga po stronie Chaosu i Orków), z których każda liczy ponad 10 misji i posiada przeplatające się wątki fabularne.
______________________________________________________________reklama____
_______________________________________________________________________

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz


FreePeer.org